تسمه تایم خودرو
تسمه تایم خودرو
تسمه های تایم خودرو در چرخش متفاوت اما ثابت و نسبی دارند و تقریباً در تمام موتورهای تولید شده تسمه تایم خودرو به طور یکنواخت از تسمه های ضخیم از لاستیک سخت و انعطافپذیر ساخته میشوند که تا به امروز، مواد لاستیکی محکم به منظور حفظ تنش بین قطعات متحرک حیاتی در کوتاه مدت تا میان مدت، از نظر عملکردی یک راهحل ایدهآل باقی مانده اند. تسمه تایم خودرو که با نام بادامک نیز شناخته میشوند.
قطعه ای است که معمولاً بر روی مکانیسمهای چرخشی یک سیستم انتقال قدرت نصب میشوند و تسمه تایم خودرو اغلب نقش بسیار مهمی در کارکرد روان موتورهای احتراق داخلی دارند، جایی که میل لنگ را به میل بادامک متصل می کنند تا هم ترازی های دقیق (زمان بندی) بین این دو جزء کلیدی را حفظ کنند.
با این حال، همانطور که برخی از انواع مدرن تسمه تایم خودرو را می توان از انواع مواد با تکنولوژی پیشرفته تر ساخت، که هر یک طیفی از ویژگی های متفاوت را برای در نظر گرفتن در هنگام برنامه ریزی جایگزین های آینده به همراه دارد. در دوره های طولانی تر، ترکیبات لاستیکی تسمه تایم خودرو از طریق قرار گرفتن مداوم در معرض گرمای بیش از حد موتور و تماس با مواد تهاجمی مانند روغن موتور مستعد تخریب هستند و نتیجه این قرار گرفتن در معرض طولانی مدت معمولاً از دست دادن کشش بهینه تسمه تایم خودرو است.
به نوبه خود تأثیر منفی بر زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپهای موتور دارد که این امر نیاز به تعویض نهایی آن به منظور بازگرداندن عملکرد متزلزل موتور به اوج خود می باشد. می دانیم که در ساختار تسمه تایم خودرو ویژگی های مورد نیاز زیادی مانند پهنا، سرعت چرخش، گام و موارد دیگر در تسمه تایم خودرو وجود دارد که در مجموع این فاکتور ها نشان می دهد که چه نوع محدوده محصول بهترین یا مناسب ترین انتخاب تسمه را برای هر کاربرد معین ارائه میکند که یکی دیگر از عوامل کلیدی که همیشه باید در نظر گرفته شود.
متریال دندانه های تسمه تایم خودرو است که این تسمه جزء مهمی در موتورهای احتراق داخلی است و تسمه های تایم معمولاً با محیطی از دندانهای لاستیکی بیرون زده و برجسته می باشد و در موتور این دندانه ها هستند که حلقه مواد تسمه تایم را قادر میسازند تا میل بادامک ها را از طریق میل لنگ بچرخانند، زیرا قطعات مختلف با نسبت ثابتی از سرعت میچرخند و بنابراین، این اجزا با هم مسئول باز و بسته کردن دریچه های ورودی و خروجی در موتور هستند.